Odchudzaj się metodycznie.

Odchudzanie powinno być skuteczne na długo. W Diet Coachingu pracujemy z nawykami - wykorzystaj siłę nawyku zamiast siły woli!

Odchudzanie nie musi być walką czy trudem wyrzeczeń. Odchudzanie powinno być zmianą.

Odchudzaj się z wizją CELU.

.

Odchudzanie to dla wielu z nas "walka" z nadmiernymi kilogramami. Myślimy o odchudzaniu jak o WALCE,  ale nie jest to dobry sposób myślenia. Walka budzi opór, walce się przeciwstawiamy, nasz umysł i ciało broni się na samą myśl "walcz czyli odchudzaj się ". Odchudzanie nie powinno być walką - to powinna być praca świadoma, metodyczna, konsekwentna i cierpliwa. Praca z naszymi nawykami. Zmiana nawyków żywieniowych da gwarancję utrzymania wagi. Nie jest to praca łatwa, ale możliwa. Warto skorzystać z pomocy profesjonalisty, który wskaże drogę, da narzędzia i wesprze w chwilach niepewności.

Nawyk – w terminologii psychologii to zautomatyzowana czynność (sposób zachowania, reagowania), którą nabywa się w wyniku ćwiczenia (głównie przez powtarzanie). Pętla każdego nawyku składa się z trzech części: wskazówki, nawyku i nagrody.

  • wskazówka dla mózgu, aby przeszedł w tryb automatyczny
  • zwyczaj, który może mieć charakter fizyczny, umysłowy czy emocjonalny
  • nagroda pomagająca mózgowi zdecydować, czy dana pętla warta jest zapamiętania na przyszłość.

WYIZOLUJ WSKAZÓWKĘ >> Wskazówką może być: lokalizacja, czas, stan emocjonalny (np. zdenerwowanie), inni ludzie, zdarzenie. Rób szczegółowe notatki (gdzie jesteś, o której, co czujesz, kto jest koło ciebie, co robiłeś przed chwilą). Dzięki tym notatkom możesz się dowiedzieć, że np.:codziennie po pracy w drodze do domu pojawia się nawyk kupowania słodyczy

ZIDENTYFIKUJ ZWYCZAJ >>Funkcję wskazówki może pełnić: pora dnia, emocje, konkretny obraz (marka chipsów, piwa). „W celu zrozumienia własnych nawyków musisz zidentyfikować składowe własnej pętli. Kiedy uda ci się zdiagnozować pętlę nawyku konkretnego zachowania, będziesz w stanie szukać sposobów na zastąpienie starych zachowań nowymi zwyczajami” – Np. rutynowe jedzenie słodyczy do popołudniowej kawy. >> prosta droga do tycia. Zastąp to innymi zachowaniami np. owoce zamiast ciasta, ale uważaj: owoce też mają kalorie !!

POEKSPERYMENTUJ Z NAGRODAMI >>Zastanówmy się, czy faktycznie ciastko samo w sobie jest nagrodą. Kiedy ogarnie cię żądza słodyczy i kupienia ciastka, zmień zwyczaj tak, aby dostarczył ci odmiennej nagrody – i zamiast ciastka zrób coś, co cię odpręży, da zadowolenie, zrelaksuje. Każdy ma swój sposób. Np.: spacer, rozmowa ze znajomymi lub zakupy. Może się okazać, że wcale nie chodziło o jedzenie, ale możliwość odreagowania stresu z powodu siedzącej, nużącej pracy.

POSIADAJ PLAN  >> Napisz plan: zawsze jak najdzie mnie chęć na słodkie, zrobię sobie godzinny spacer. Konsekwentnie wprowadzaj go w życie. Po pewnym czasie zauważysz, że czujesz się lepiej, masz więcej energii i lepszą kondycję, nie stresujesz się tak bardzo, a nawet ubyło ci kilka kilogramów. Ale przede wszystkim udowodnisz sobie, że zmiana nawyków jest możliwa. Trzeba tylko wprowadzić pewne zmiany i konsekwentnie je realizować.

Powiesz: - „Ale to nie jest takie łatwe!” Jasne, że nie. Ale jest możliwe do zrobienia. Należy tylko uświadomić to sobie. Wtedy można się odchudzać, nie podchodząc do odchudzania jak do walki. Warto jednak zwrócić się do specjalisty, który pomoże zrozumieć ten mechanizm, wskazać drogę do zmiany krok po kroku, i wypracować trwałe zdrowe nawyki żywieniowe.

W Poradni Odchudzania i Odżywiania ViCTUS w Iławie znajdziesz taką pomoc.

Skontaktuj się z nami. KONTAKT

Na podstawie: Charles Duhigg, Siła nawyku.

Facebook